15 Fun Facts About Seahorses (2024)

January 23, 2023

סוסוני ים אולי קטנים אבל הם מדהימים; הם מזדווגים לכל החיים, הזכרים נושאים את הצעירים, והם הסוואה מאסטרים.

הרכבנו רשימה של 15 עובדות מדהימות על סוסי ים שתוכלו להרשים איתם את חבריכם בערב הטריוויה הבא שלכם .

1.סוסי ים הם דגים ולא יונקים. הם נקראו בגלל שראשיהם נראים דומה לזה של סוס והתגלו לראשונה בשנת 1810. שמם המדעי הואHippocampus שמקורו בשפה היוונית העתיקה ובתרגום פירושו מפלצת ים סוס.

2. סוסי ים שוחים בעמדה אנכית, התנהגות נוספת שמחזקת את הדמיון שלהם לסוסים. זהו אחד הדגים הבודדים ששוחים בדרך זו.

3. סוסי ים הם הדגים האיטיים ביותר בעולם אבל האם זה הופך אותם לשחיינים גרועים? ובכן, אין להם סיכוי לצאת מהאיום, אבל אם הזרם חזק ולטובתם, הם מיומנים מאוד בסחף באוקיינוס.

4. סוסי ים מסתובבים באמצעות סנפיר הגב שלהם כדי להניע אותם קדימה, עד כמה שהם עובדים קשה הסנפיר הזעיר הזה הוא מה שמוביל למהירות האיטית שלהם. יש להם גם סנפירי חזה קטנים המאפשרים להם לנווט.

5. זנבותיו של סוסון ים אינם שם רק כדי לגרום להם להיראות חמודים במיוחד, הם למעשה כלי שימושי במיוחד עבור השחיינים החלשים הללו. הם משתמשים בזנבותיהם כדי להחזיק בצמחיית ים ובאלמוגים כדי למנוע מהם להיסחף עם הזרם. זנבות שיכולים לשמש כדי לעטוף להחזיק בדברים נקראים זנב prehensile, ויצורים השוכנים ביבשה כמו קופים וזיקיות עושים את אותו הדבר.

6. כשזה מגיע לנשנושים, סוסי ים אוהבים מזנון פירות ים של סרטנים קטנים וזחל דגים. לסוסוני ים יש תיאבון בלתי פוסק והם אוכלים עד 50 פעמים ביום. איזו שיטה יעילה יותר למזון מהיר מאשר שאיפה, זה נכון סוסי ים משתמשים באף שלהם כמו קש כדי לשאוב את הטרף שלהם ולצרוך אותם בשלמותם.

7. סוסי ים אינם בלי הטורפים שלהם ודגים אחר כמו קרניים וסרטנים רואים בהם פינוק טעים. לא מפתיע שהסיכון העיקרי לאוכלוסיית סוסוני הים הוא הרס בית הגידול שלהם שבני אדם תורמים לו באופן מסיבי.

8. סוסי ים יכולים להסוות את עצמם כדי להסתתר מפני טורפים ולעזור להם לתפוס טרף. הם יכולים לשנות צבע ולהזיז את עיניהם באופן עצמאי כדי לסקור את האזור סביבם. לעתים קרובות ניתן למצוא אותם בצבעים של כתום, אדום, ירוק, אפור או צהוב. הם גם ישנו צבע כדי להתאים לבן הזוג שלהם במהלך ריקוד כחלק מטקס ההזדווגות.

9. לסוסוני ים יש גם מאפיינים ייחודיים הכוללים כתמים, פסים ופסגות קוצניות. מאפיינים שטחיים אלה הם דרך להבדיל בין מינים ובדרך כלל תואמות את בית הגידול שלהם כך שהם יכולים להשתלב בצורה חלקה.

10. סוסי ים זכרים נושאים את התינוקות בכיס ויולדים אותם. זהו מאפיין ייחודי נוסף של הדג הזה שבו הוא מפורסם ביותר. נקבת סוס הים תפקיד את הביצה שלה בכיס של הזכר ותיתן לו לעשות את שאר העבודה.

11. הרומנטיקה לא מתה בעולם של סוסי הים, למעשה הם דג מונוגמי. לאחר ההזדווגות הם יבדקו עם בן הזוג שלהם מדי יום כדי לראות מה שלומם ויבצעו ריקודי בוקר טקסיים של הזדווגות עד שיוולד צאצאיהם.

12. לוקח בערך שבועיים לביצי סוסי ים להבשיל לתינוק, עם מקסימום 45 ימים עד שסוסי ים תינוקות יוצאים בטבע. כשהם פנויים, סוסי ים תינוקות יחפשו אחת מתוך עד 3000 חתיכות מזון ליום.

13. סוסי ים יכולים לחיות משנה עד חמש שנים בהתאם למין שלהם. הם יכולים להתרבות מספר פעמים במהלך עונת ההזדווגות.

14. ישנם למעלה מ-40 מינים של סוסי ים בכל הגדלים והצבעים. המין הקטן ביותר הוא סוס הים פיגמי שאורכו רק חצי אינץ'/13 מ"מ . בצד אחר של הספקטרום, סוס הים בעל הבטן הגדולה הוא המין הגדול ביותר, שאורכו מגיע עד 13 אינץ'/35 ס"מ. מינים אחר כוללים את סוס הים הקוצני ו https: //www.divessi.com/mydiveguide/marine-life-detail/seahorses/common-seahorse ">סוס ים נפוץ.

15. ניתן למצוא סוסי ים בכל רחבי הארץ, ממים טרופיים עם טמפרטורות מתונות ועד מים מתוקים וים קוטביים. בתי הגידול האידיאליים שלהם הם שוניות אלמוגים, אצות ומים רדודים, בעצם בכל מקום עם מים רגועים ושפע של צמחייה או אלמוגים שזנבותיהם המתערבלים יוכלו לתפוס בהם.

רוצה ללמוד גם על תמנונים? עיין בבלוג שלנו: תמנונים: 20 עובדות מדהימות

טיפים מובילים לצלילה עם סוסי ים בכבוד

הדרך הטובה ביותר להעריך את סוסי הים היא בסביבה הטבעית שלהם, תוך כבוד כמובן. זה אומר שאם יתמזל מזלכם לזהות את היצור הימי הזה בסגנון רכיבה על סוסים, עליכם לשמור על מרחק בטוח. כפי שאנו יודעים כעת, סוסי ים אינם השחיינים החזקים ביותר, כך שהפרעה למסלול השחייה שלהם יכולה באמת להחזיר אותם לאחור. אם אתה פוגש סוס ים בעל ביטחון עצמי שאינו מפחד ממך, אל תתפתו לגעת בו. למרות שהם לא ידועים כדגים שבירים, הם קטנים ואפילו מגע עדין של אדם ענק דומה עלול להזיק להם.

האם תרצה לראות דולפינים? הנה 4 המקומות הטובים ביותר לראות דולפינים בטבע

היכן לזהות סוסי ים

אם אתה מעוניין לזהות סוסי ים במים, החדשות הטובות הן שהם יכולים להיות נמצא בכל רחבי העולם, מהחוף של בריטניה ועד ל ים תיכוני. ב האוקיינוס ​​האטלנטי האי של ברבדוס היא ביתם של 3 מינים שונים של סוסי ים שניתן למצוא אותם משגשגים באתר הצלילה של מפעל המלט. אם אתה אוהב צלילה מאקרו ומקווה לזהות כמה סוסי ים פיגמיים, פנה אל Raja Ampat הוא מיקום נהדר עבור הקטן ביותר מכל מיני סוסי הים. אתה יכול גם למצוא סוסי ים במפרץ Studland בדורסט. אל תתנו למים הקרים להרתיע אתכם מכיוון שאתר הצלילה הזה מדורג כאחד מהאתרים המובילים ב בריטניה וביתם של מינים נדירים של סוסי ים.

ודא שאתה לוקח את הזמן שלך כשאתה מזהה סוסי ים, הם מאסטרים בהסוואה משתלבים בצורה חלקה עם הסביבה שלהם.

שמור על עיניך קלופות וסנפירים יציבים כדי שתוכל לגלוש לאט במים ולזהות את יצורי הים הזעירים האלה.

15 Fun Facts About Seahorses (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Rev. Leonie Wyman

Last Updated:

Views: 5663

Rating: 4.9 / 5 (59 voted)

Reviews: 90% of readers found this page helpful

Author information

Name: Rev. Leonie Wyman

Birthday: 1993-07-01

Address: Suite 763 6272 Lang Bypass, New Xochitlport, VT 72704-3308

Phone: +22014484519944

Job: Banking Officer

Hobby: Sailing, Gaming, Basketball, Calligraphy, Mycology, Astronomy, Juggling

Introduction: My name is Rev. Leonie Wyman, I am a colorful, tasty, splendid, fair, witty, gorgeous, splendid person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.